به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در آستانه سال جدید میلادی روبرت بگلریان و آرا شاوردیان نمایندگان ارامنه در مجلس یازدهم، ضمن بازدید از بخش های مختلف رادیویی وتلویزیونی معاونت برون مرزی با معاون برون مرزی گفت و گو کردند. 

دکتر نوروزی معاون برون مرزی سازمان ضمن خیر و مقدم و تشکر برای حضور نمایندگان جامعه ارمنی زبان کشور گفت، در آستانه سال نوی میلادی ضمن تبریک به هموطنان ارامنه در ایران و سراسر جهان فرصت خوبی است که در آستانه سال نو میلادی این نوید را خواهم داد که درمعاونت برون مرزی سازمان بستر و زمینه ای فراهم است تا در جهت تقویت و توسعه روابط میان ارمنی زبانان جهان قدم های بزرگی برداشته شود.  

نوروزی ادامه داد، رادیو ارمنی اداره کل آسیای میانه و قفقاز معاونت برون این آمادگی را دارد که با استفاده از فضاهای مکمل رسانه ای قدم در عرصه های جدیدتر و بزرگ تر بگذارد تا از این مسیرها بتواند از ظرفیت های بالقوه جامعه ارمنی زبان سراسر جهان استفاده نماید. 

نوروزی افزود، باید در این مسیر به ساخت و تولید برنامه هایی به فراخور زمان و مکان و به شرط رسیدن به نتایج مفیدتر اقدام کنیم، تا بتوانیم از این راه به تحکیم جامعه ارامنه کمک کنیم و بدون شک از ظرفیت های موجود در کشور استفاده خواهیم کرد. 

«آرا شاوردیان» نماینده ارامنه تهران و شمال ایران و «روبرت بگلریان» نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن ابراز رضایت و خرسندی از فعالیت های رسانه ای معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما ، پخش برنامه هایی به زبان ارمنی برای ارامنه سراسر جهان را نشانه اهمیت جمهوری اسلامی ایران به حقوق اقلیت ها دانستند و خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های نهفته در جامعه ارمنی زبانان، در امر برنامه سازی و نیز بسط و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی به نام «ایران» در میان ارمنی زبانان سراسر جهان شدند.

در پایان این دیدار نمایندگان ارامنه در مجلس از بخش های مختلف معاونت برون مرزی همچون خبرگزاری تصویری ایران پرس، رادیو ارمنی اداره کل آسیا میانه وقفقاز و شبکه العالم بازدید کردند و به سوالات جداگانه خبرنگاران پاسخ گفتند.