به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «از قلم افتاده» این هفته به سراغ رخداد سناریوهای هالیوودی در عربستان رفته و متذکر می‌شود رهبران عربستان که بر شدیدترین نقض حقوق بشر در داخل و خارج نظارت دارند، سعی می‌کنند با برگزاری مراسم فرهنگی و مسابقات ورزشی، بر نقض گسترده حقوق بشر در این کشور سرپوش بگذارند.

 این برنامه نشان می دهد که اخیرا جشنواره فیلمی در جده، دومین شهر بزرگ عربستان سعودی برگزار شد که با هیاهوی زیادی همراه بود و منتقدان آن را تلاشی از سوی ریاض برای سفید کردن نقض شدید حقوق بشر می‌دانند.

 برنامه «از قلم افتاده» همچنین به این نکته اشاره دارد که عربستان سعودی در تلاش بوده تا جنجال بر سر مسابقه فرمول یک که این کشور برای اولین بار میزبانی می‌کرد، مدیریت کند.

  برنامه «از قلم افتاده» به این موضوع هم اشاره دارد که لوئیس همیلتون، قهرمان فرمول یک جهان، گفته است که با توجه به شرایط حقوق بشری عربستان سعودی برای رقابت در این کشور راحت نیست. ده‌ها گروه حقوق بشر قبلاً از همیلتون خواسته بودند تا به طرح مسائل ضدحقوق بشری در پادشاهی سعودی ادامه دهد.

برنامه «از قلم افتاده» به کارگردانی مهدی عرب پنج‌شنبه ساعت 16:20 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز روز جمعه ساعت 05:00 و 00:00، روز شنبه ساعت 08:20 و یکشنبه ساعت 14:00 و 21:20 به روی آنتن می‌‌رود.