به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «شیخ ابراهیم زکزاکی» در نخستین مصاحبه حضوری خود با خبرنگاران پس از آزادی در «ابوجا» پایتخت نیجریه، با بیان اینکه همچنان با مشکلات پزشکی و بهداشتی روبه‌رو است تصریح کرد، خودم و همسرم هنوز تکه‌های گلوله در بدنمان باقی مانده است.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه اظهار کرد: بر اساس گزارش پزشکان، تکه‌های گلوله‌ به سم در بدن خودم و همسرم تبدیل شده است، بنابراین ترکش‌ها باید خارج شود اما دولت نیجریه گذرنامه بین‌المللی آنان را رد کرده و مانع سفر برای درمان می‌شود. 

شیخ زکزاکی در واکنش به اقدام حکومت نیجریه که فعالیت نهضت اسلامی را ممنوع اعلام کرد گفت: نهضت اسلامی یک نام نیست، بلکه اندیشه‌ای مانند شعور اسلامی، ایدئولوژی اسلامی و فلسفه اسلامی است.  

رهبر جنبش اسلامی نیجریه خطاب به دولت این کشور تصریح کرد: شما باید بفهمید فعالیت نهضت اسلامی در نیجریه ممنوع نیست و تحریم آن غیرممکن است. 

شیخ زکزاکی گفت: تحریم فعالیت جنبش اسلامی نیجریه درست مانند این است که گفته شود فرد مجاز به انجام دین خود نیست که مغایر با قانون اساسی نیجریه است. 

خبرگزاری ایران پرس گزارش تصویری از نخستین حضور شیخ زاکزاکی در جمع خبرنگاران را به آدرسhttps://farsi.iranpress.com/  در اختیار مخاطبان قرار داده است.