به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، زندگی کوثر البشراوی، معروف ترین مجری زن در رسانه های عربی و استواری عقیده وی در دشمن دانستن اسرائیل موضوع مستند «کوثر» است که از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود. 

در این مستند علاوه بر تشریح ماجرای استعفای کوثر البشراوی، مجری معروف شبکه های عربی، رویکرد و سیاست های رسانه های مطرح عرب زبان نیز در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، مرور خواهد شد. 

«کوثر» آیینه ای است از زندگی و اعتقادات و آرمان های کوثر البشراوی که بعد از مدتی از فعالیت در تلویزیون تونس به انگلستان رفت و در شبکه MBC مشغول به فعالیت شد. البشراوی همزمان با انتفاضه مسجد الاقصی به دلیل اینکه قانون انگلستان اجازه نمی‌دهد اسرائیل را دشمن بنامد، از حضور در این شبکه استعفا می‌دهد. او سپس به شبکه الجزیره می‌رود؛ اما بعد از مدتی به این دلیل که این شبکه نیز به حق آزادی مجریان و خبرنگاران احترام نمی‌گذارد، استعفا می‌دهد.

 مستند «کوثر» به تهیه کنندگی سید سلیم غفوری و کارگردانی مهدی خوش نژاد، تولید مرکز فرهنگی میثاق، توسط بهزاد بدلی زبانگردانی شده و چهارم دی ماه ساعت 18:32 به وقت تهران به مدت 28 دقیقه به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.