به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، راننده مخصوص سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با حضور در این برنامه از «صباح جدید» به عنوان همراه همیشگی ایشان، ابعاد شخصیتی و فرهنگی ایشان را تشریح کرد. 

  نصرالله جهانشاهی متولد 1335 روستای رابر کرمان است که با سردار دل ها هم محلی بوده و از سال های 1366 در لشگر 41 ثارالله به طور مداوم همراه ایشان بوده است. 

مهربانی، اهمیت به خانواده، ساده زیستی، مسئولیت پذیر بودن، قاطعیت، شجاعت، نظم و انضباط، پاسخگویی به مردم، مانوس بودن با حضرت زهرا (س)، دلسوزی برای دشمنان، رفع گرفتاری های مردم، اهمیت به بیت المال، صرفه جویی، جلوگیری از هوای نفس، تواضع و ... از جمله خصوصیات شخصیتی شهید «حاج قاسم سلیمانی» است که جهانشاهی به بیان خاطراتی درباره هر یک از این صفات پرداخت. 

وی در بخشی از سخنان خود گفت: انقلابی بودن و تربیت دینی در مکتب امام خمینی (ره) و شاگردی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، موجب شده بود حاج قاسم روحیه عطوفت و مهربانی نسبت به همه مردم از هر مذهبی و قومیتی داشته باشد و این مسئله در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان به نمایش گذاشته شد . بطوریکه شاهد بودید مردم با هر دین و مذهبی از جمله  : شیعیان، اهل سنت ، ارامنه، زرتشتیان، مسیحیان، ایزدی ها، کلیمی ها و از هر قومیتی مانند: کرد و لر و بلوچ و عرب و فارس و ... در این مراسم شرکت کردند. 

راننده مخصوص حاج قاسم در خصوص ساده زیستی و مردمداری ایشان گفت: ماشین مورد استفاده برای تردد حاج قاسم سمند بود و از همه جور تشریفات بدور بودند. ایشان همیشه در حین رانندگی توصیه می کردند؛ به همه خودروها و عابرین پیاده حق تقدم بدهم.

جهانشاهی در ادامه در خصوص دستاوردهای حاج قاسم در مورد محور مقاومت گفت: محور مقاومت با پیشنهاد حضرت امام خمینی (ره) آغاز و با پی گیری رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) ادامه یافت و شهید حاج قاسم سلیمانی آن را به مرحله اجرا درآورد و در واقع جاده ای را هموار ساخت تا محور مقاومت علیه استکبار جهانی و داعش بتازد. 

وی تصریح کرد؛ حاج قاسم با حکومت بر دل ها ، مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین را دوست و همراه ایران کرد و منجر به قوی شدن محور مقاومت شد به شکلی که هیچ چیز جلودار آن نبوده و تا نابودی استکبار جهانی پیش خواهد رفت. 

جهانشاهی در خاطره ای زیبا از حاج قاسم گفت: ایشان در پادگان محل خدمت خود به ایجاد فضای سبز برای تقویت روحیه و نشاط سربازان اقدام کرد و با ساخت برکه ای ازآب در آن حوالی و تامین علوفه برای آهوهای وحشی که در کوه های پشت پادگان ساکن بودن، آنان را اهلی کرد.  

راننده و دوست شهید حاج قاسم سلیمانی در آخر تاکید کرد: هر چه از خصوصیات ایشان بگویم ذره ای از یک اقیانوس است و نمی توان حق مطلب را ادا کرد. حاجی تا قیامت در قلب همه است و من سرباز ایشان بوده و خواهم بود، چرا که ایشان به بنده قول شفاعت در آن دنیا را داده اند. 

«صباح جدید» به تهیه کنندگی محمد فهمی و اجرای علا قاسمی پنجم دی ماه ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه به طور زنده از شبکه العالم پخش شد.