به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی،باتوجه به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه این هفته «آفریقا امروز» نگاهی دارد به رویدادهای خبرساز و مهم قاره آفریقا در سالی که گذشت.

همه‌گیری کووید ۱۹ در قاره سیاه و ناآرامی‌های سیاسی در کشورهای این قاره از جمله موضوعات مورد بحث در برنامه است.

کووید ۱۹ و به طور مشخص سویه ٱمیکرون کشورهای آفریقایی را تحت تاثیر قرار داده و تحویل واکسن‌های ساخته شده کشورهای غربی، نوعی آپارتاید را به قاره سیاه تحمل کرده است.

لوید مسیپا، مدیر بنیاد بریف آفریقا و جوزف اوچینو نویسنده و تحلیلگر مسائل آفریقا به عنوان کارشناسان برنامه به این موضوع می‌پردازند که آپارتاید کشورهای غربی در واکسینه کردن مردم آفریقا به بیداری دانشمندان آفریقایی منجر شده است.

«آفریقا امروز» همچنین نگاهی دارد به ناآرامی‌های سیاسی در کشورهای آفریقایی از جمله سودان، کنیا، اتیوپی و... و نقش آمریکا و دیگر کشورهای غربی در آن. این دخالت‌ها باعث اعتراض‌های گسترده مردم آفریقا شده و نفوذ ایالات متحده و متحدانش را در این کشورها کاهش داده است.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.