به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ما مردم» این هفته در سالگرد حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 در واشنگتن دی سی دلایل این اتفاق، ادعای تقلب در رای‌دهندگان، نقش ترامپ در شورش‌ها و شکاف در آمریکا را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

جان ففر نویسنده و فعال سیاسی و ملیک عبدالله، مفسر سیاسی و استراتژیست جمهوری‌خواه به عنوان کارشناسان برنامه با نگاهی به این اتفاق، فرآیند دموکراسی را در ایالات متحده به عنوان کشوری که خود را فانوس دموکراسی در دنیا معرفی می‌کند، مورد واکاوی قرار می‌دهند.

برنامه «ما مردم» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی به بررسی نتایج چند نظرسنجی جدید هم می‌پردازد که نشان می‌دهند چگونه حزب‌گرایی در آمریکا پس از شورش مرگبار 6 ژانویه سخت تر شده است. همچنین بیش از یک سوم آمریکایی‌ها و بیش از 70 درصد جمهوری‌خواهان معتقدند که پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا غیرقانونی بوده است. 

دنیل آریا، مجری برنامه با کارشناسان برنامه درباره بزرگی و عمق شکاف بین مردم و احزاب اصلی سیاسی در آمریکا گفت‌وگو می‌کند و از آن‌ها می‌پرسد دلایل اصلی این حمله چه بود؟ نقش ترامپ و متحدانش در شورش ها چگونه بود؟ شکاف بین آمریکایی ها و سیاستمداران در ایالات متحده چقدر جدی است؟ و آیا خشونت بیشتری را پس از انتخابات 2024 پیش‌بینی می‌کنید؟

برنامه «ما مردم» روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک  زیر این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنندhttps://www.presstv.ir/Section/15082