به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب نگاهی واقع‌گرایانه دارد به آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام که در حال برگزاری است و  واکاوی موقعیت ایران و آمریکا در این مذاکرات.

 این مستند به این حقیقت اشاره دارد که اهرم‌های فشار آمریکا علیه ایران تمام شده است و دیگر هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نخواهد شد. به عبارت بهتر، همه گزینه‌های روی میز به بی‌گزینه‌گی تبدیل شده است.

 مستند «۱۰ دقیقه» همچنین ضمن بررسی اوضاع بد آمریکا در مذاکرات، به این موضوع می‌پردازد که اگر مذاکرات احیای برجام به شکست منجر شود ممکن است کشورهای دیگری از جمله عربستان سعودی سودی داشتن سلاح هسته‌ای را در سر بپروراند و حتی به یک هرج و مرج هسته‌ای در منطقه منجر شود. کشورهایی مانند عربستان پیش از این بارها و بارها به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، خواستار دستیابی به سلاح اتمی شده بودند.

مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه کنندگی مهدی عرب یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.