به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی برون مرزی رسانه ملی، بندر تاریخی سیراف با تمدنی ‌‌2500 ساله و جاذبه‌های متنوع گردشگری در حاشیه خلیج همیشه فارس، چشم گردشگران را به قلب تاریخ و تمدن ایرانی روشن می‌کند.

آثار تاریخی مانند گور دخمه‌ها، قبور صخره‌ای دره‌لیر، قورخانه و آتشگاه  بخشی از جاذبه‌های تاریخی و بسیار دیدنی بندر سیراف در استان بوشهر است و نشان از غنای تاریخ و تمدن ایران دارد. بندر سیراف مرکز بخش سیراف در شهرستان کنگان استان بوشهر واقع شده است.

بندر سیراف در زمان تجارت جاده ابریشم، نقش مهمی در تجارت بین‌المللی داشت. بندر تاریخی سیراف بین دریا و کوه قرار گرفته است.

بندر سیراف در قرن‌های چهارم و پنجم هجری‌قمری به اوج شکوفایی خود در حاشیه خلیج فارس رسید و  مردم این بندر از راه خلیج فارس با کشورهای مختلف از جمله عراق، چین، هند و برخی کشورهای آفریقایی در ارتباط بودند.

 قبرستان صخره‌ای سیراف یا گورستان تمدن‌ها، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی و تاریخی در بندر سیراف است.

این قبرستان شامل گورهای سنگی قدیمی است که به عمق 40 تا 60 سانتی‌متر در سنگ کنده شده‌اند و همچنان پابرجاست. گورستان صخره‌ای سیراف در مقاطع تاریخی برای ادیان مختلف استفاده شده‌ و  ردیف‌های منظم قبرها در شیب تند دامنه کوه از زیبایی منحصر به‌فرد و عجایب این قبرستان است.

بیش از 20 اثر تاریخی سیراف مانند سازه‌های آبی و چاه ها، مسجد جامع، قلعه و آتشکده به ثبت ملی رسیده است و این جاذبه تاریخی و گردشگری شُهرت جهانی دارد و مورد توجه گردشگران خارجی است.

تصاویری از بندر تاریخی سیراف را می توانید در خبرگزاری ایران پرس به آدرسhttps://farsi.iranpress.com/  ببینید.