به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند این هفته «۱۰ دقیقه» به نتایج و فجایع انسانی جنگ خونین در یمن و تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به این کشور کوچک خاورمیانه می‌پردازد.

 این مستند به این حقایق اشاره دارد که هر دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد و این کشور فقیر بدترین وضعیت شیوع وبا را در تاریخ خود تجربه می‌کند. این در حالی است که سازمان ملل و کشورها و گروه‌های مدافع حقوق بشر چشمان خود را در برابر این جنایات بسته و سکوت کرده‌اند.

مستند «۱۰ دقیقه» همچنین به بررسی حمایت همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی از ائتلاف متجاوز به یمن می‌پردازد. برای مثال، بریتانیا با این استدلال که هیچ مدرک روشنی مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در یمن وجود ندارد، در شش سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد پوند تسلیحات نظامی به عربستان فروخته است.

مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه کنندگی مهدی عرب یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.