به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» اختصاص به معرفی هنر کاشی‌کاری و ورزش سوارکاری به مخاطبان برنامه دارد.

رضا نائبی گزارشگر بخش اول برنامه اطلاعاتی را در مورد کاشی کاری و پیشینه این هنر به بینندگان ارائه می‌دهد. کاشی‌کاری هنری ایرانی است که با ورود دین اسلام به کشور و ایجاد سبک معماری ایرانی – اسلامی به اوج خود رسید. کاشی‌کاری هنری است که نتایج اعجاب‌آور آن در انواع گوناگون معرق، هفت‌رنگ، معقلی و مقرنس جلوه پیدا می‌کند. کاشی‌کاری پنجمین شیوه اساسی و بنیادین در تزئینات ساختمان محسوب می‌شود همچنان در رده زیباترین و البته گران‌ترین تزئینات قرار دارد.

بخش دوم برنامه «ایران» هم به معرفی ورزش سوارکاری اختصاص دارد. سامسون باغستانیان گزارشگر این بخش برنامه با حضور در یکی از مراکز پرورش اسب در تهران، درباره تاریخچه سوارکاری در ایران و انواع نژاد اسب ایرانی گزارش می‌دهد. ایران مهد پرورش اسب و مبدأ نژادهای مختلف این‌گونه جانوری است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد اسب ایرانی گواه بر این ادعاست که جد تمام اسب‌های اصیل امروزی دنیا اسب ایرانی است. با مطالعه تاریخچه اسب در ایران می‌توان ایران را کانون پرورش اسب دانست.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015

برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.