به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، اقدام سرکوبگرانه تندروهای هندو به بهانه «جهاد عشق» و همچنین محدودیت های آزادی بیان رسانه ها در کشمیر دو موضوع مورد بررسی در این برنامه از «شبه قاره» خواهد بود و اطلاعاتی از اوضاع این منطقه به مخاطبان اردوزبان شبکه سحر ارائه خواهد داد. 

مایتری کریشنان، وکیل عضو انجمن عدالت بنگلور، مهمان این برنامه است و تندروی هندوها نسبت به مسلمان و سکوت دولت هند در برابر نقض آشکار حقوق آزادی مذهبی در این کشور و هرج و مرج  در جامعه را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد. 

در این خصوص بیان خواهد شد که تندرویان هندو مردهای مسلمان را متهم می‌کنند که زنان هندی را به عقد خود در می‌آورند تا آنها را مسلمان کنند.

سانجی کاپور، دبیرکل انجمن ویراستاران هند نیز کارشناس دوم برنامه است که ابعاد و دلایل سرکوب رسانه های آزاد و مستقل در کشمیر را تحلیل خواهد کرد. 

در این باره نیز ذکر خواهد شد که دولت هند اخیراً باشگاه مطبوعات کشمیر با ۳۰۰ عضو روزنامه‌نگار را منحل و آزادی بیان در این منطقه را بیش از پیش محدود کرده است.

همچنین عواقب تعطیلی بزرگترین مجموعه روزنامه‌نگاران مستقل کشمیر و آینده مسئله آزادی بیان و شغل روزنامه‌نگاری در این کشور از جمله مباحثی است که تشریح خواهد شد. 

«شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای مهدی باباگل زاده تولید شبکه پرس تی وی بوده و 12 بهمن ماه ساعت 18 به وقت تهران به زبان اصلی از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد