به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، بیکاری عامل اصلی بسیاری از انحرافات، جرم و فساد در جامعه محسوب می‌شود. ایجاد شغل و رفع بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی اجتماعی جوامع است. بیکاری عامل نابودی نظم وجودی و اجتماعی است که همبستگی، همدلی و همدردی را در جامعه از بین می‌برد. 

همچنین بیکاری از معضلات اجتماعی درکشورهای توسعه یافته است و با توجه به تبعات زیانباری که به دنبال دارد، توجه جامعه شناسان را به خود جلب کرده است.

در برنامه «سخن امروز» از رادیو هندی اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی ابتدا دو گفت و گو از «دینش سنک» با عنوان رئیس پلیس الله باد (پاریاگراج) و «آلوک واتس» سخنگوی حزب «جاناتا پارتی» پخش می شود و پس از آن از نظریات «طلبه» استاد دانشگاہ «پاتنا»، «پنتو کمار» دانشجوی دانشگاہ «پاتنا»، دکتر «آلوک وارما» سخنگوی سماج وادی پارتی و «شیو گوپال میشرا» دبیر کل فدراسیون مردان راه آهن سراسر هند، به عنوان صدای شاهد استفاده می شود. 

برنامه «سخن امروز» پنج شنبه 14 بهمن ساعت 18:30 به وقت تهران بر روی آنتن رادیو هندی می رود و بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرس https://parstoday.com/hi بارگذاری می شود.