به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «پرونده های فلسطین» (Causa Palestina)  با اجرای خوان کارلوس روسو در این قسمت به بررسی محاصره غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی، اهداف این اقدام و نمایش مقاومت مردم این منطقه در برابر این ظلم آشکار اختصاص دارد.

غزه تراکم جمعیتی بسیار بالایی دارد و از سال 2007، تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. محاصره ای که توسط سازمان ملل متحد و همه سازمان های حقوق بشر در جهان محکوم شده است. هدف اسرائیل از این محاصره شکستن اراده مردم غزه و تحت فشار قرار دادن آنها برای توقف حمایت از نیروهای مقاومت است. با این حال بعد از 15 سال اکنون تعداد بیشتری از فلسطینی ها چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی از مقاومت به عنوان کارآمدترین سلاح در برابر اشغالگری حمایت می کنند.

برنامه «پرونده های فلسطین» سه شنبه ساعت 04:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعات 9:30،13،18:30 و روز چهارشنبه ساعات 2:30 بامداد و 16:30 برای مخاطبین اسپانیایی زبان این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما پخش خواهد شد. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس  https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند