به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، ایالت اوتارپرادش که در شمال هند قرار دارد با بیش از 166 میلیون نفر جمعیت، پر جمعیت ترین ایالت ها در هند و در جهان است. گفته می شود حدود 18 درصد این جمعیت، مسلمان هستند.

«سخن امروز» با حضور کارشناسان سیاسی و رسانه ای تلاش دارد به این سوال پاسخ دهد که: آیا حزب «بی‌جی‌پی» می‌خواهد با انجام سیاست‌های هندو- مسلمان بانک رای  در غرب اوتار پرادش ایجاد کند؟

انتظار برای انتخابات اوتار پرادش به پایان رسیده است، مرحله اول رای گیری انجام شده و حالا آماده سازی برای مرحله دوم به شدت آغاز شده است. وضعیت در این زمان چنان است که رهبران حزب های سیاسی در تلاشی فراوان برای جذب آرا هستند. 

در برنامه «سخن امروز» از رادیو هندی اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی پنج کارشناس سیاسی و روزنامه نگار هندی پیرامون موضوع فوق سخن خواهند گفت. 

«شاراد پرادان»  روزنامه نگار، «عارفه شروانی» روزنامه نگار و فعال رسانه ای، «اورمیلش سینگ» روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی، «نالین ورما» تحلیلگر سیاسی و «باشا سینگ» روزنامه نگار و مفسر سیاسی هندی.  

برنامه «سخن امروز» پنج شنبه 21 بهمن ساعت 18:30 به وقت تهران بر روی آنتن رادیو هندی می رود و بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرس https://parstoday.com/hi بارگذاری می شود.