به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی،  قیام مردمی بحرین علیه جنایات رژیم آل خلیفه که از 14 فوریه سال 2011 (25 بهمن 1389) آغاز شده، با وجود روزه سکوت نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم در بحرین، به صورت مستمر ادامه دارد. 

مردم بحرین پیش از انقلاب ۱۴ فوریه یعنی تا سال ۱۹۷۱ میلادی با انگلیسی‌ها مبارزه می‌کردند و از آن زمان تا سال ۲۰۱۱ به صورت جسته و گریخته برای ایجاد یک حکومت ملی و نه حکومت موروثی، علیه دولت آل خلیفه به پا خواسته‌اند.

مردم این کشور که از مدت‌ها پیش برای انجام اصلاحات سیاسی در این کشور تلاش  کرده اند، از ابتدا خواستار تغییر قانون اساسی این کشور که بر اساس آن انتخابات آزاد مجلس برگزار شود و مجلس نیز حق سوال از پادشاه را داشته باشد، یعنی اینکه نظام پادشاهی مشروطه در این کشور برقرار شود، بوده اند. 

برهمین اساس در برنامه «آینه دنیا» از تظاھرات مردم بحرین در مخالفت با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین به عنوان صدای شاهد استفاده شده است.

همچنین گفت و گوهایی با «گلشن عباس نقوی» به عنوان کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا و «میثم ھمدانی» مفسر سیاسی انجام شده است که در خلال این برنامه رادیویی پخش می شود. 

برنامه «آینه دنیا» دوشنبه 2 اسفند ساعت 18:30 به وقت تهران، با تهیه کنندگی علیرضا سعیدی، پس از پخش رادیویی بر روی سایت رادیو هندی به آدرس https://parstoday.com/hi بارگزاری می شود.