به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «بازار» به بررسی صنعت تولید تجهیزات پزشکی و معرفی شرکت‌های فعال در این حوزه اختصاص دارد.

 این برنامه به تهیه‌کنندگی مجتبی مقامی با اشاره به فعالیت ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور، به بررسی توانایی‌های ایران در این حوزه می‌پردازد. تجهیزات پزشکی در زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران و تشخیص بیماری‌ها کاربرد دارند.

سامسون باغستانیان مجری «بازار» با تاکید بر این موضوع که ایران در دو دهه گذشته گام‌های بزرگی در بخش بهداشت و درمان برداشته است، به این نکته می‌پردازد که در حال حاضر بیش از دو هزار دستگاه مختلف پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود.

در این برنامه همچنین به این موضوع اشاره می‌شود که از ۱۰۰۰ تولیدکننده تجهیزات پزشکی، ۲۳۰ شرکت دانش‌بنیان هستند که این شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با شیوع ویروس کرونا بخش عمده‌ای از نیازهای کشور به تجهیزات پزشکی را تامین کرده‌اند. این شرکت‌ها همچنین با تولید اقلام تحریم شده، انحصار آمریکا را در تولید تجهیزات پزشکی و دارویی از بین برده‌اند.

برنامه «بازار» روز جمعه ساعت 18:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت 07:00 و 17:00 و یکشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می‌رود. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک

https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.