به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه‌ این هفته «بازار» فناوری ارتباطات و اطلاعات یا همان ICT را که دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان است مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه همچنین سهم ایران از این بازار رو به رشد را زیر ذره بین می برد.

 برنامه «بازار» با اشاره به ارزش ۳/۳ میلیارد دلاری بازار ICT از افزایش دو برابری اقتصاد این فناوری خبر می‌دهد و به بررسی نقش و تاثیرات آن در سطوح مختلف زندگی انسانی می‌پردازد. این فناوری در حال حاضر به عنوان کلیدی برای استراتژی یک تولید پیشرفته در نظر گرفته می‌شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی مجتبی مقامی همچنین به این موضوع می‌پردازد که بر اساس اعلام سازمان جهانی مخابرات، ایران در حال حاضر در بین سه کشور برتر جهان با بالاترین نرخ رشد در زمینه فناوری ICT قرار دارد.

 برنامه «بازار» نگاهی هم دارد به کارکردهای فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که باعث باز شدن کانال های جدیدی برای ارائه خدمات در حوزه‌هایی مانند دولت الکترونیک، آموزش و... توزیع اطلاعات شده است.

برنامه «بازار» روز جمعه ساعت 18:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت 07:00 و 17:00 و یکشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می‌رود. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.