به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، دکتر احمد نوروزی معاون برون مرزی رسانه ملی در سفر خود به اربیل عراق از نزدیک در جریان فعالیت های رسانه ای مجموعه دفتر خبری و رسانه اربیل قرار گرفت و توصیه هایی برای بهبود روند برنامه سازی، افزایش محتوا و افزایش کیفیت پخش برنامه کردند.  

معاون برون  مرزی رسانه ملی، درباره اهداف این سفر و حضور در «اربیل» گفت: اهداف و ماموریت های دفاتر خارج از سازمان براساس سیاستگذاری رسانه ملی و همچنین بر مبنای مختصات تاریخی، تمدنی و اشتراکات فرهنگی منطقه هدف و همچنین تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه های حضرت امام‌ خمینی(ره) استوار است. 

دکترنوروزی اضافه کرد: رادیو تلویزیون کردی شبکه‌ جهانی سحر از قدیمی ترین و بلکه اولین رادیو و تلویزیون به زبان کردی در اقلیم کردستان است که بشدت مردم منطقه بویژه خانواده ها با آن انس و الفت گرفته اند و علاقمندان و مخاطبان فراوانی در منطقه و جهان دارد و این مزیت بی بدیل رسانه‌ بین المللی جمهوری اسلامی ایران است که باید بیش از پیش تقویت شود.  

معاون برون مرزی رسانه ملی که با خبرنگار کانال کردی شبکه سحر گفت و گو می کرد، افزود: علاقه مند بودم از نزدیک با حوزه کاری و فعالیت های همکاران دفتر اربیل آشنا و از زحمات و خدمات آنها قدردانی کنم.

دکتر نوروزی معاون برون مرزی رسانه ملی در پایان اضافه کرد: در معاونت برون مرزی در تلاش هستیم براساس اولویت بندی ها حتی المقدور تجهیزات دفاتر خارج از کشور را به روز و کیفیت پخش رادیو تلویزیون را که به ترتیب قرار گرفتن روی موج FM و تغییر و تبدیل فرمت پخش از SD به HD است را دنبال کنیم.