به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEaStream) در دو بخش به تمایل عربستان برای توافق با ایران و بحران آب در غرب آسیا که می‌تواند به عاملی برای صلح در منطقه تبدیل شود می‌پردازد.

 بخش اول برنامه به بهانه مواضع اخیر ولیعهد عربستان که اعلام کرده ایران همسایه ماست و همسایه ما خواهد ماند، به بررسی دلایل تغییر موضع سعودی‌ها در قبال ایران می‌پردازد.

 علی مراد، مفسر سیاسی از لبنان به عنوان کارشناس بخش اول برنامه تغییر موضع بن سلمان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

 بخش دوم این برنامه هم به بهانه برگزاری کنفرانس «آب برای ایجاد صلح» در دوبی، نگاهی دارد به بحران آبی در منطقه غرب آسیا که می‌تواند عاملی برای صلح و همکاری میان کشورهای این منطقه باشد.

 مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» در گفتگو با آندره وهرلی کارشناس ارشد سیاست آب از عمان، از نقش و تاثیرگذاری ایران در حل مشکل بحران آب در منطقه غرب آسیا پرسش می‌کند.

وهرلی با اشاره به اعتمادسازی لازم میان کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس «آب برای ایجاد صلح» از جمله عراق، سوریه، ترکیه، لبنان، عراق و اردن به لزوم حضور ایران در حل و فصل بحران آب در منطقه غرب آسیا تاکید می‌کند.

برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.