به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» در دو بخش به سفر رییس جمهور رژیم صهیونیستی به ترکیه و پیشرفت چشمگیر یمن در جنگ با عربستان و امارات و برهم خوردن معادلات در این نبرد می‌پردازد.

 بخش اول برنامه با حضور صالح ابوعزی مفسر سیاسی به عنوان کارشناس، سفر اسحاق هرتزوگ به آنکارا و استقبال و پذیرایی گرم رجب طیب اردوغان از رئیس جمهور اسرائیل را که مایه شرمساری رئیس جمهور ترکیه شده است، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

اردوغان در این دیدار، مهمان اسرائیلی خود را در آغوش گرفت و دیدار وی را سفری تاریخی و صفحه جدیدی در روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی دانست. این در حالی است که مردم و افکار عمومی ترکیه با عادی سازی روابط این کشور با اسراییل به شدت مخالف هستند.

مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» این پرسش را هم با صالح ابوعزی در میان می‌گذارد که انگیزه‌های رییس جمهور ترکیه برای عادی سازی روابط با اسرائیل در همه سطوح چیست؟

بخش دوم این برنامه هم به این حقیقت می‌پردازد که پیشرفت چشمگیر یمن در هشتمین سال جنگ، حلقه را بر گردن پادشاهی سعودی تنگ‌تر کرده و اولویت‌های آن را از مبارزه با کل محور مقاومت در مناطق نفوذ منطقه‌ای به عقب‌نشینی به سمت جغرافیای داخلی عربستان تغییر داده است.

 مروه عثمان در گفتگو با علی الدروانی مفسر سیاسی یمنی از او می‌خواهد تا ارزیابی خود را از این تغییر قدرت در ایام سالگرد آغاز این جنگ وحشیانه به رهبری عربستان سعودی علیه مردم یمن ارائه دهد. او همچنین از الدورانی می‌پرسد که آیا فکر می‌کند این تغییر موازنه برای پایان دادن به جنگ و محاصره پوچ ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی کافی است؟

برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.