به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این مسابقه و برنامه تلویزیونی ویژه اردو زبان ها در اقصی نقاط جهان است وهدف این برنامه تاکید بر اشتراکات بین مذاهب اسلامی با توسل به «حبل الله متین» است که یکی از شیوه های رسیدن به این هدف استفاده از هنرهای قرآنی است. 

این مسابقه در 3 دوره مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی و به صورت تلویزیونی و زنده برگزار می شود. قبل از دوره مقدماتی، آزمون ورود به مسابقه توسط کارشناسان قرآنی برنامه انجام می پذیرد. در دور مقدماتی 70 شرکت کننده به رقابت می پردازند که از بین آنها 15 نفر وارد مرحله نیمه نهایی شده که در روز پایانی مسابقه بین 3 شرکت کننده برای مشخص شدن نفرات اول تا سوم رقابت برگزار می شود. 

اقبال گروه های سنی مختلف از سویی و حضور بانوان از سویی دیگر عوامل برگزاری کننده را در تصمیمات گوناگون برای برنامه به راهکارهای جدید هدایت کرده است. این مسابقه عاملی در جهت ارتقاء سطح دانش علوم مختلف قرآنی بویژه تلاوت در میان مسلمانان شبه قاره و شرق آسیا و کلیه اردو زبانان محسوب می شود. 

مسابقه قرآنی «اقرا» از یکشنبه 14 فروردین هر شب ساعت 22:00 به وقت تهران با تهیه کنندگی مصطفی روستایی و اجرای باقر رضا کاظمی بر روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر است.