به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» در دو بخش رفتارهای غیرانسانی و نژادپرستانه با دانشجویان آفریقایی در اوکراین و سوابق غیرقابل دفاع غرب در برده‌داری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نفتا فریمن یکی از اعضای کمیته هماهنگ‌کننده اتحاد سیاه برای صلح به عنوان کارشناس بخش اول برنامه، درباره رفتار نامناسب در اوکراین با دانش‌آموزان و دانشجویان آفریقایی به خصوص در هنگام خروج از این کشور صحبت می‌کند. فریمن البته به این نکته نیز اشاره می‌کند که این تبعیض‌های نژادپرستانه در حالی است که تحصیل آفریقایی‌ها در اوکراین ارزآوری فابل توجهی برای این کشور دارد.

 بخش دوم «آفریقا امروز» نیز به مناسبت ۲۱ مارس روز جهانی رفع تبعیض نژادی، نگاهی دارد به سابقه کشورهای اروپایی و آمریکا در برده‌داری. مبارک هنیا مجری برنامه در گفتگو با پلو لولومبا استاد دانشگاه و مدافع حقوق سیاه‌پوستان به طرح این پرسش می‌پردازد که آیا زمان آن نرسیده که آمریکا و کشورهای اروپایی درگیر در تجارت برده به خاطر گذشته تاریک‌شان از مردم آفریقا عذرخواهی کنند و غرامت بپردازند و از سوی دیگر آیا واقعاً دوران برده‌داری به پایان رسیده یا دنیا به نوعی یک برده‌داری نوین را تجربه می‌کند؟

 برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی سه شنبه ساعت 16:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.