به گزارش اکونا پرس،

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «اُبرهاوزن» Oberhausen در سال 1954 میلادی بنیانگذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در سراسر جهان است. زنده‌یاد «فروغ فرخزاد» شاعر و سینماگر ایرانی، جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره را در سال 1963 میلادی برای فیلم «این خانه سیاه است» از آن خود کرد.

شصت و هشتمین دوره این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله؛ مسابقه بین‌المللی فیلم‌های تا 35 دقیقه، مسابقه فیلم‌های تجربی، مسابقه بین‌المللی آنلاین، مسابقه فیلم‌های آلمانی، مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان، مسابقه فیلم‌های آلمانی آنلاین و مسابقه «نوردراین وستفالن» NRW از روزهای ۱۰ تا ۱۹ اردیبهشت جاری (۳۰ آپریل تا  ۹ می ۲۰۲۲) در شهر اُبرهاوزن در کشور آلمان برگزار می‌شود. 

«حامد سلیمان‌زاده» چندی پیش داور «فیپرشی»FIPRECI  (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان) بخش رقابتی «بین‌الملل» چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «استانبول» Istanbul در کشور ترکیه بود و هم اکنون، مشغول داوری جایزه «سیفژ» CIFEJ (سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان) در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «لبخند» Smile است که از روزهای 4 تا 10 اردیبهشت جاری (24 تا 30 آپریل 2022) در کشور هندوستان برگزار می‌شود.