به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان خود را با  یکی از  پرتقاضا ترین و خوشمزه ترین محصولات دنیا یعنی پسته می پردازد. شهرستان دامغان در زمینه کشاورزی جز شهرهای تک محصولی است و  پسته کاران این شهرستان با توجه موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این منطقه از اقبال بالایی برای کشاورزی برخوردار هستند. پسته دامغان یکی از نام آشناترین برندهای پسته در ایران است که همواره به عنوان یک پسته مرغوب و با کیفیت مورد توجه خریداران و فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی است. پسته دامغان از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر سبب شده تا در بازار های داخلی و خارجی از جایگاه تجاری و اقتصادی ویژه ای بهره مند باشد.دامغان دارای ۳۰ هزار اراضی کشاورزی است که ۱۷ هزار از این مقدار را باغات تشکیل می دهند و بیش از ۸۵ درصد از باغات شهرستان دامغان به کشت پسته اختصاص یافته اند.همچنین ۶۰ درصد از اراضی باغات پسته دامغان در بخش مرکزی آن قرار دارد و بدیهی است که از شهرستان دامغان به عنوان مهد پسته ی ایران یاد می شود.

 بخش دوم برنامه به معرفی صنعت چرم سازی در استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد. نخستین کارخانه های چرم سازی ایران  در تبریز بوده  که قدمت آن تقریباً به 90 سال گذشته می رسد.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی شنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن روز یکشنبه در ساعت های 06:30، 11:00 ، 16:00، 20:30 و روز دوشنبه ساعات 01:30 و 13:00 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.