به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «محیا» به کارگردانی اکبر خواجویی را با حضور کارشناسان و منتقدین حوزه سینما رضا منتظری و سید علی سیدان به نقد می گذارد.

«محیا» فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی اکبر خواجویی، محصول سال 1386 که در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار نقش اول مرد را به ‌واسطه بازی شهاب حسینی کسب کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جاوید دانشجوی پزشکی که از دیدن مردگان و خون به شدت هراس دارد، با دختری آشنا می‌شود که شرطی نا ممکن را برای ازدواج با او می‌گذارد و آن شستن ۷ مرده است جاوید به روستایی می‌رود پیش سنگ‌تراشی که مرده‌ها را می‌شورد مشغول به کار غسل دادن مرده‌ها می‌شود و شش مرده را که غسل می‌دهد نفر هفتم همان سنگ‌تراش است.

شهاب حسینی، الهام حمیدی، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان، مجید سعیدی، مریم بوبانی، مهسا کرامتی و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

این برنامه امروز شنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.