به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» در دو بخش به معرفی روستای سنگی ورکانه در استان همدان و طرز تهیه، خواص و کاربردهای ارده به عنوان یک ماده غذای مقوی می‌پردازد.

گلنار فرنودی گزارشگر بخش اول برنامه با سفر و گشت و گذار در ورکانه، به معرفی این روستای تاریخی و منحصر به فرد در استان همدان می‌پردازد. خانه‌های این روستا تماما از سنگ ساخته شده و سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

 بخش دوم برنامه به گزارشگری گیسو میشا احمدی هم نگاهی دارد به خوراکی ارده که از دانه‌های کنجد به دست می‌آید. میشا احمدی با حضور در یکی از کارگاه‌های تولید ارده درباره طرز تهیه، خواص و کاربردهای این ماده غذایی با مخاطبان برنامه «ایران» سخن می‌گوید.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینکhhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.