به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «شکاف اقتصادی» در این هفته با اجرای کارلوس آلونسو، ابعاد گسترده رشد ارزش روبل روسیه در برابر دلار و یورو را مورد بررسی قرار می دهد.

در این برنامه می بینیم که علیرغم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که از دستورات ایالات متحده پیروی می‌کنند، بسیاری از کشورها همچنان به خرید گاز روسیه ادامه می‌دهند. هنگامی که رئیس جمهور روسیه پرداخت به روبل را برای منابع انرژی کشور از کشورهای اروپایی اعلام کرد، ایالات متحده این را علامت استیصال دانست. حال که حدود یک ماه از آن زمان می گذرد، مشخص شد که این تصمیم نتیجه داده و ارزش روبل روسیه در برابر دلار و یورو رشدی محسوسی داشته به گونه‌ای که هم اکنون ارزش روبل نزدیک به قله دو سال گذشته قرار دارد.

در «شکاف اقتصادی» می بینیم که تحریم های «ضد روسیه» غرب و ایالات متحده با ورود روبل به رقابت و موفقیت اجرای پیشنهاد ولادیمیر پوتین در بلندمدت اهمیت دلار در بازارهای جهانی را کاهش داد و در مقابل نقش روبل و دیگر واحدهای پولی را در معاملات بین‌المللی پررنگ‌تر کرد.

برنامه «شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل‌پور روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه ساعت 05:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 12:00،14:00،19:30 و روز سه شنبه ساعت 03:30،13:00و 17:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس www.hispantv.com/showprogram/brecha-economica/443 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.