به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، حسام شهسواری کارگردان این مستند سعی کرده تا نگاه ویژه‌ای ‌به عملیات بیت المقدس که به عنوان نقطه عطفی از لحاظ نظامی در تاریخ جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود، داشته باشد و از این رو، این واقعه را از نگاه محمدرضا شرف‌الدین که آن زمان عکاس جنگ بوده، مورد بازبینی قرار داده است. 

مستند «روز مقاومت» در گفت و گو با محمدرضا شرف‌الدین فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه تهران و رئیس سابق انجمن سینمای دفاع مقدس که آن روزها به عنوان رزمنده و عکاس و فیلمبردار در جبهه حضور داشته است، به مرور خاطرات وی از روزهای مقاومت در خرمشهر و لحظات حضورش در عملیات بیت‌المقدس می‌پردازد.

«روز مقاومت» محصول شبکه پرس تی‌وی است و حسین مکرمی تصویربرداری،روایت محمدرضا شرف‌الدین از آزادسازی خرمشهر  شبکه پرس تی وی با پخش مستند «روز مقاومت»(Resistance Day)  حماسه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را از زبان و نگاه محمدرضا شرف‌الدین روایت می‌کند.

مشتاقی صدابرداری و مهدی واثقی کمال تدوین‌گری این مستند را بر عهده داشته‌اند.

مستند «روز مقاومت» فردا سه شنبه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.