به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند «۱۰ دقیقه» به مناسبت پیروزی حزب چپ میانه‌روی کارگر در انتخابات استرالیا، به بررسی آرایش گروه‌های سیاسی و دولت آینده در این کشور می پردازد.

 این مستند به تهیه کنندگی مهدی عرب دلایل پیروزی حزب کارگر را پس از یک دهه که حزب راست  لیبرال در استرالیا قدرت را در دست داشت مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 مستند «۱۰ دقیقه» همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا جامعه استرالیا همان‌گونه که نخست وزیر جدید وعده داده است می‌تواند انتظار دولتی در خور و شأن مردم را داشته باشد؟

 این مستند همچنین با اشاره به مشارکت ۱۷ میلیون نفری مردم استرالیا در انتخابات نخست وزیری این کشور، این مشارکت پایین را به دلیل نارضایتی مردم از دولت و احزاب سیاسی این کشور ارزیابی می‌کند.

 آنتونی آلبانیز رهبر حزب کارگر در جریان مبارزات انتخاباتی قول داده بود که برابری جنسیتی در نیروی کار را بهبود بخشد، مراقبت از کودکان را ارزان‌تر و سیستم بهداشتی کشور را قوی‌تر کند.

 

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.