به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران امروز» به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) به بررسی رویکرد ضداستکباری و ضداستعماری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در راهبری انقلاب و نقش ایشان در خودباوری مردم و آزادی‌خواهان منطقه و جهان اختصاص دارد.

 حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، یحیی فوزی معاون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و حجت الاسلام مهدی ابوطالبی رئیس مرکز آموزش اندیشه‌های بنیادین موسسه امام خمینی(ره) به عنوان مهمانان و کارشناسان برنامه «ایران امروز» با ذکر و بررسی موارد محقق شده، به تأثیر امام خمینی (ره) بر حرکت‌های ضدامپریالیستی در دنیای اسلام و ملت‌های محروم می‌پردازند.

کارشناسان برنامه همچنین ضمن بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی درباره نقش حضرت امام(ره) در تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در ایرانی‌ها و تبدیل ایران از کشور متحد آمریکا به بازیگر مستقل جامعه جهانی و الگو شدن در این زمینه سخن می‌گویند.

 امام(ره) و مسئله فلسطین و نقش ایشان در بازگرداندن دین به عرصه سیاست از دیگر محورهای مطرح شده در سخنان ترقی، فوزی و ابوطالبی خواهد بود.

برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری چهارشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت 05:00، 12:00 و 16:00، پنج‌شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه مندان  می توانند با مراجعه به لینک  https://www.presstv.ir/Section/15006 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.