به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «بازار» به بهانه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تهران برپا شد، به بررسی وضعیت صنعت نفت و گاز و نقش موثر آن در اقتصاد ایران می‌پردازد.

سامسون باغستانیان مجری برنامه بر این موضوع تاکید می‌کند که بخش نفت و گاز کشور موفقیت‌های فراوان خود را تا حد زیادی زیادی مدیون شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات تحقیقاتی است که خدمات خود را در توسعه این بخش ارائه کرده‌اند.

 برنامه «بازار» همچنین برگزاری نمایشگاه‌های نفت و گاز را در راستای گردآوری تولیدکنندگان بخش‌های بالا و پایین‌دستی، شبکه‌سازی و تعیین نیازهای آینده مثبت ارزیابی می‌کند.

 این برنامه همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت و گاز به این نکته می‌پردازد که دولت ایران بر شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان بستر توسعه بخش نفت و گاز تمرکز کرده و اهداف متعددی را برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالای این شرکت‌ها ترسیم کرده است.

برنامه «بازار» به تهیه کنندگی مجتبی مقامی روز جمعه ساعت 18:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت 07:00 و 17:00 و یکشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می‌رود.. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک

https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنید