به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «ما مردم» به بهانه حمله یک فرد مسلح ۱۸ ساله به مدرسه‌ای در تگزاس و قتل عام دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه، به بررسی ریشه‌های خشونت رو به گسترش و دامنه‌دار در مدارس و جامعه آمریکا می‌پردازد و نقش قوانین کشور به خصوص قانون حمل اسلحه را در تشدید این خشونت مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 کارانجا کیتا کارولی عضو هیئت علمی کالج باروچ و راهول مانچاندا وکیل حقوق بین‌الملل هر دو از آمریکا کارشناسان این هفته «ما مردم» هستند و دنیل آریا مجری برنامه از آن‌ها سوال می‌کند که علت اصلی خشونت و تیراندازی در جامعه آمریکا و به خصوص مدارس این کشور چیست؟

انفعال پلیس آمریکا در جریان حمله اخیر به مدرسه‌ای در تگزاس از جمله دیگر محورهای گفتگو آریا با کارولی و مانچاندا است. آریا از کارشناسان برنامه می‌پرسد که برای جلوگیری از تیراندازی جمعی و خشونت با اسلحه چه تغییراتی باید در قوانین اسلحه ایالات متحده ایجاد شود؟

 نقش کمپانی‌های نظامی_صنعتی آمریکا در قربانی شدن بی‌گناهان در اثر تیراندازی‌های دسته جمعی از جمله دیگر محورهای موضوعی مطرح در برنامه «ما مردم» است.

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.