به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، با گذشت هفت سال از حمله ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن و ویرانی این کشور مسلمان نشین، این ائتلاف به دنبال چندین بار بدعهدی در برقراری آتش بس در دهم فروردین ماه سال جاری (۱۴۰۱) مجدد مدعی شدند که تهاجم نظامی به یمن را متوقف می کنند، ادعایی که همانند قول های قبلی به واقعیت تبدیل نشد.

فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف سعودی بامداد دهم فروردین در بیانیه ای مدعی شد که توقف عملیات نظامی (تجاوز) در یمن، با هدف موفقیت رایزنی‌های یمن صورت می‌گیرد.

در جنگ یمن که وارد هشتمین سال خود شده، ائتلاف متجاوز بارها مدعی برقراری آتش بس شده است، ولی به هیچ یک از آنها پایبند نبوده و تا به امروز صدها بار آتش بس ادعایی از سوی این ائتلاف نقض شده است.

اما در طرف دیگر ماجرا؛ ارتش یمن و کمیته های مردمی که در چند سال اخیر با دستیابی به توان موشکی و پهپادی خود را تقویت کرده اند، به رقم توانایی بالقوه در زمینه های یاد شده، ولی در مدت اعلامی حتی یک موشک به مراکز اقتصادی و نظامی سعودی ها و اماراتی ها شلیک نکرده اند و هیچ یک از پهپادهای خود را نیز به سمت مواضع متجاوزان اعزام نکردند و به رغم خلف وعده و بی تعهدی متجاوزان، همانند گذشته به آتش بس پایبند ماندند.

در برنامه  «قضیه ساخنه» ، با حضور «سیدهادی سیدافقهی» کارشناس و مفسر سیاسی در استودیوی برنامه و کارشناس یمنی «عدی التمیمی» به صورت اسکایپی این آتش بس و احتمال توقف تجاوز، رفع محاصره جنگ و پایان احتمالی آن را مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. 

برنامه «قضیه ساخنه» محصول گروه سیاسی امشب ساعت 20:40 به وقت تهران با تهیه کنندگی علی خلیلی، اجرای امل شبیب از شبکه الکوثر پخش می شود.