به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، دکتر پیمان  جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در بازدید از صداوسیمای مرکز خراسان رضوی و رادیوهای برون مرزی در این مرکز ضمن تشکر و قدردانی ازتلاش کارکنان ایرانی و تاجیکستانی صدای خراسان گفت: تلاش شبانه روزی، مطالبه رهبر معظم انقلاب از اینجانب وهمکارانم برای بهبود وضعیت مردم وارتقاء جایگاه رسانه ملی بوده است.

وی افزود؛ هدف اصلی ما هویت محوری و عدالت گستری است وهمه کارکنان ومدیران استانی باید در تحقق این آرمان تلاش کنند.

رئیس رسانه ملی از مدیران و برنامه سازان خواست با دقت وسرعت نسبت به شناخت ومعرفی مزیت های نسبی و ویژگی های مفید و موثر موجود در استانها به مردم ایران وجهان اقدام کنند.

در ادامه این بازدید دکتر جبلی در جریان اقدامات رادیو تاجیکی برای بهبود روابط دو کشور دوست و همزبان و هم فرهنگ، ایران و تاجیکستان قرار گرفت.

 وی ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان ایرانی وتاجیکستانی در رادیو تاجیکی صدای خراسان ، اظهار امیدواری کرد تا بازگشایی دفاتر خبری این رادیو در تاجیکستان ، اطلاع رسانی بهتری از وقایع مهم در تاجیکستان برای این رسانه مخابره گردد تا مردم ایران و تاجیکستان در جریان مهمترین رویدادهای  کشور دوست و برادر تاجیکستان قرارگیرند. به گفته وی، رسالت اصلی رادیو های برون مرزی انتقال پیام اسلام ناب محمدی و در جهت تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه است که در این زمینه رادیو تاجیکی در جذب مخاطب وانتقال دقیق و سریع پیام بسیار موفق عمل کرده است.

دکتر جبلی با اشاره به رادیوهای تاجیکی و دری به عنوان رادیوهای اثرگذار و بسیار مهم سازمان صداوسیما، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رادیو تاجیکی با وجود کمبودهای موجود توانسته در نظر سنجی از مردم تاجیکستان رتبه دوم را دربین دهها رادیوی موجود در تاجیکستان کسب کند و این رادیو با فاصله معنا داری از رادیو بی بی سی جایگاه خود را در بین مردم کشور تاجیکستان ارتقاء داده است.

 در ادامه محسن نصر پور، مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی بر تقویت امکانات کمی وکیفی رادیو های برون مرزی استان تاکید کرد: تلاش این مرکز بر حل مشکلات و رفع موانع احتمالی در مسیر توسعه کمی وکیفی تولیدات رادیو های برونمرزی استان است.

مختار فرزادی مدیر رادیو تاجیکی صدای خراسان نیز ضمن قدردانی از توجه رئیس رسانه ملی به رادیو تاجیکی و نحوه عملکرد  این رادیو در بهبود روابط دو کشور ایران و تاجیکستان در یک دهه گذشته گفت : تمام تلاش همکاران ایرانی و تاجیکستانی در این رادیو پوشش اخبار درست ومفید و موثراز وقایع سیاسی،فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دو کشور است تا مردم  فارسی زبان در ایران و تاجیکستان در اسرع وقت در جریان رویدادهای مربوطه قرار بگیرند.

وی ضمن با اهمیت شمردن بازگشایی دفاتر خبری این رادیو در تاجیکستان، اظهار امیدواری کرد تا با مکاتبات سازمانی و دولتی، این امر هر چه سریعتر محقق شود.