به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سنتز» که هر هفته به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می پردازد، در این قسمت سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران و گفت‌وگوهای وی با مقامات ایرانی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل اقتصادی و گسترش روابط دو کشور در حوزه تجاری و بازرگانی را  زیر ذره بین می برد.

مادورو در این سفر با حضور در شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، مبارزه با استعمار و امپریالیسم را یکی از اهداف مشترک ونزوئلا و ایران توصیف و از اقدام شجاعانه ایران در ارسال نفتکش های حامل سوخت به این کشور علی‌رغم تحریم ها و تهدیدهای آمریکا قدردانی کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین در خصوص آزادی بیان و محدودیت های اعمال شده علیه شبکه های برون مرزی صداوسیما از جمله هیسپان تی وی، پرس تی وی و العالم و آمادگی صحبت کرد و از آمادگی ونزوئلا برای توسعه همکاری ها در زمینه ساخت دارو و تولید مواد غذایی خبر داد

برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی‌وی به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور، پنجشنبه 26 خرداد ماه ساعت 4:03 بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 11:00و 20:00 و روز جمعه ساعت 13:00 بازپخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/sintesis/778 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.