به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به هشدار سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به اسرائیل مبنی بر برداشت غیرقانونی گاز از میدان گازی «کاریش» و بررسی تبعات حمله اخیر هواپیماهای رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق اختصاص دارد.

 اخیراً سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به سران اسرائیل هشدار داد که برداشت غیرقانونی گاز از میدان گازی فراساحل کاریش را متوقف کنند. نصرالله همچنین از همه جناح‌های سیاسی لبنان خواسته در برابر این عملکرد اسرائیل موضع واحدی اتخاذ کنند.

دکتر زیاد حافظ رئیس سابق کنفرانس ملی عرب به عنوان کارشناس بخش اول برنامه «جریان خاورمیانه» ضمن بررسی اوضاع سیاسی حال حاضر لبنان، پیش‌بینی خود را از واکنش حزب‌الله در صورت جدی نگرفتن هشدارها توسط اسرائیل ارائه می‌دهد.

 دکتر حافظ همچنین به واکاوی دلایل انفعال دولت لبنان در برابر اقدام تجاوزکارانه اسرائیل می‌پردازد.

 بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» با حضور ونسا بیلی روزنامه‌نگار مستقل از دمشق به عنوان کارشناس، تبعات احتمالی حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه پایتخت سوریه و از جمله احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 مروه عثمان مجری برنامه از بیلی می‌پرسد که با توجه به برخورداری مقاومت لبنان از ۱۰۰۰ موشک و توانایی ارتش سوریه برای مقابله با اسرائیل، وقوع یک جنگ منطقه‌ای چقدر می‌تواند محتمل باشد؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.