به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته.«آفریقا امروز» رقابت روسیه و ناتو در کشور مالی و امتناع پادشاه بلژیک از عذرخواهی بابت جنایات این کشور در کنگو را از ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

بخش اول برنامه در تماس با ایمانی نااوموجا عضو کمیته مرکزی حزب انقلابی خلق سراسر آفریقا، به تمایل کشور مالی برای همکاری نظامی با روسیه و دوری از ناتو و شریک دیرینه‌اش فرانسه می‌پردازد.

مبارک هنیا مجری«آفریقا امروز» از نااوموجا می‌پرسد که چرا مالی در درگیری روسیه و ناتو به یک جبهه تبدیل شده و آیا داشتن روابط نزدیکتر با روسیه به نفع مردم این کشور است؟

بخش دوم برنامه نیز با حضور نفتا فریمن عضو کمیته هماهنگ کننده اتحاد سیاه برای صلح به بررسی رویکرد پادشاه بلژیک در جریان سفر به کنگو اختصاص دارد. 

پادشاه بلژیک در جریان این سفر حاضر به عذرخواهی بابت جنایات دوران استعمار کشورش در کنگو نشد.

فریمن در این بخش برنامه بخشی از وسعت جنایات و نسل‌کشی بلژیک در کنگو را تشریح می‌کند.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.