به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «شبه قاره» به بررسی عملکرد اقتصادی دولت هند در ارتباط با روسیه و سیاست‌های این دولت در منطقه کشمیر می‌پردازد.

واردات نفت خام هند از روسیه از آغاز جنگ اوکراین با وجود مخالفت‌های آمریکا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

مبین جعفر مدیر مسئول مطالعات استراتژیک بین‌المللی از اسلام آباد به عنوان میهمان این بخش برنامه، ضمن ارزیابی سیاست اقتصادی هند در قبال روسیه، به این موضوع می‌پردازد که آیا هند به سوی یک سیاست قاطعانه مبتنی بر منافع ملی می‌رود؟ و آیا آمریکا در برابر این کشور کوتاه آمده است؟

موضوع بخش دوم برنامه «شبه قاره» هم به بررسی سیاست‌های دولت هند در کشمیر و اعمال فشار حداکثری به اکثریت مسلمان این منطقه اختصاص دارد. به گفته پلیس کشمیر، فقط در سال جاری بیش از ۱۰۰ جوان ۱۸ تا ۲۶ ساله اکثرا مسلمان توسط نیروهای نظامی هند کشته شده‌اند.

مهدی باباگل‌زاده مجری برنامه در گفت‌‌وگو با دکتر سید نظیر گیلانی عضو شورای حقوق بشر جامو و کشمیر از لندن ضمن سوال درباره وضعیت آینده کشمیر تحت کنترل هند، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا سیاست‌های دولت هند، جوانان مسلمان کشمیری را به سمت مبارزه مسلحانه سوق خواهد داد؟

برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز شنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.