به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در پی اقدامی تروریستی نخست وزیر پیشین ژاپن شینزو آبه مورد سوء قصد قرارگرفت. عامل تیر اندازی تتسو یاماگامی عضو سابق نیروی دریایی ژاپن بود که توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد. در این برنامه ضمن پرداختن به بررسی دلایل ارتکاب چنین اقدام تروریستی به تاثیرات احتمالی قتل شینزو آبه در معادلات منطقه ای نیز پرداخته می شود. 

آبه رکورد طولانی ترین مدت زمان رهبری در تاریخ ژاپن را دارد. او حدود هشت سال به عنوان نخست وزیر ژاپن خدمت کرد و در این مدت ناظر بر روند بازیابی کشورش بوده است. سال 1398 نیز آبه در سفر به تهران تلاش داشت با میانجی گری از تنش ها میان ایران و آمریکا بکاهد.

مهمانان برنامه لوک میشل کارشناس مسائل سیاسی از بلژیک و آندره شامی وکیل بین المللی از فرانسه به  واکاوی دلایل  این اقدام تروریستی و بررسی اینکه آیا این قتل هشداری به سران سایر کشورها مبنی بر عواقب تغییر نگرش نسبت به آمریکا است، خواهند پرداخت.

برنامه «مناظره» با اجرای مهدی توجه را می توانید از وب سایت فرانسه شبکه پرس تی‌وی به آدرس https://french.presstv.ir/section/35003 مشاهده کنید.