به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با  شیروان از کهن‌ترین مراکز فرهنگ و تمدن و شهر تاریخی استان خراسان آشنا می کند. نام شیروان منسوب به نقش شیری است که شکل و شمایل آن در دامنه کوهی که در فاصله چند کیلومتری جنوب شهر وجود دارد مشاهده می‌گردد. این کوه به شیرکوه نیز معروف است. از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شیروان می‌توان به منطقه ییلاقی حفاظت شده گلیل نامانلو، روستای زوارم، آبشار باداملق و دره گلیان اشاره کرد.

بخش دوم برنامه نیز به معرفی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد. صنایع دستی شهرکرد شامل قالی چالشتر، نمد مالی، گیوه دوزی و کوره‌های آجرپزی است که امروزه با توجه به صنعتی تر شدن جامعه از اهمیت آن کاسته شده‌ است. در حال حاضر صنایع بزرگ و کارخانه‌های مهمی در نزدیکی شهرکرد واقع شده‌اند که عده زیادی از ساکنان شهرکرد و حومه در آن‌ها مشغول به کار هستند. گزارشگر برنامه ایران سفر خود را از موزه باستان شناسی شهر شروع می کند که اشیا و اطلاعات مربوط به قدمت این استان را در خود جای داده است. سپس از دو قلعه در این استان دیدن می کند.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 22 تیرماه ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.