به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با بجنورد بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان خراسان شمالی آشنا می کند. در شهرستان بجنورد قومیت های مختلف ترک، تات، ترکمن و کرد و سایر اقوام سکنی دارند که به همین دلیل به شهر رنگین کمان اقوام مشهور است.

بخش دوم برنامه به معرفی روستای

زانیان از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری اختصاص دارد و اطلاعاتی درباره شرایط طبیعی، ویژگی‌های انسانی و فرهنگی و اقتصادی این روستای را بیان می کند. در ادامه زیبایی های استان زنجان و دو مکان تاریخی این استان معرفی می شود. قلعه باستانی واقع در شهرستان ماهنشان که یکی از قدیمی ترین مناطق این استان است و مسجدی تاریخی با پنج محراب که نمایانگر وحدت مسلمانان است.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 29 تیرماه ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.