به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، چگونگی برگزاری همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید تونس و پیش بینی ها از روند این همه پرسی در برنامه امشب «هاشتاغ» شبکه العالم تشریح خواهد شد. 

در این خصوص به انتشار پیام درخواست قیس سعید در پایگاه رسمی ریاست جمهوری اشاره خواهد شد که از مردم کشورش دعوت کرده برای تحقق خواسته هایشان و مبارزه با فساد به پیش نویس قانون اساسی جدید رای مثبت دهند.

در ادامه پیش بینی فعالان و ناظران سیاسی در مورد استقبال گسترده از همه پرسی مطرح خواهد شد و همزمانی تعطیلات تابستان و همه پرسی با مرخصی سالانه کارمندان از دلایل آن ذکر خواهد شد. 

همچنین بیان خواهد شد که فعالان و ناظران سیاسی پیش بینی می کنند که این همه پرسی به دلایل مختلف با استقبال گسترده روبرو شود.

یکی از این دلایل ، زمان همه پرسی است که همزمان با تعطیلات تابستان است و همزمان با آن ، مرخصی های سالانه کارمندان است.گفتنی است بیش از ۸ میلیون نفر در داخل تونس و حدود ۹۰۰ هزارنفر درخارج از آن در این رای گیری شرکت می کنند.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدمعین مقامی و اجرای علا قاسمی، امشب سوم مرداد ماه ساعت 17 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.