به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این مستند گفت وگو محور از پنجره هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی به واقعه کربلا می نگرد و این هنرها چون پازل یا جدول کلمات متقاطع همدیگر را به گونه‌ای می‌پوشانند که بیننده به حداقل شناختی از حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برسد و یا دست کم پرسش‌هایی بنیادین در ارتباط با شخصیت آن حضرت برایش پیش آید.

در این مستند چند روایت موازی با یکدیگر پیش آمده اند و شاخه‌های مختلف هنری در یک برنامه درهم ‌بافته‌شده‌اند تا بخشی از تابلوی عاشورای حسینی را گزارش کنند.

هنرمندان ایرانی برجسته در شاخه های مختلف هنر از جمله تئاتر، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، موسیقی و نقاشی درمستند «هنر عاشورایی» که ساخته شده در شبکه مستند است ، حضور دارند.

حسین مسافر آستانه، داود فتح‌علی‌بیگی، عنایت قاسمی، ایرج نعیمایی، استاد نصرالله افجه‌ای، استادجلیل رسولی، یدالله عبدی، جاسم غضبان‌پور، مجید ناگهی، پرویز اقبالی، نظام‌الدین امامی‌فر، منصور مهرنگار، حسام‌الدین سراج، سیدمحمد میرزمانی، محمد امین فروغی، مرتضی افشاری، کاظم چلیپا، حبیب‌الله صادقی و مرتضی گودرزی از جمله این چهره ها هستند.

مستند «هنر عاشورایی» هر شب ساعت 21:30 به وقت تهران با زبانگردانی و دوبله به زبان عربی توسط شبکه آی فیلم، بر روی آنتتن شبکه الکوثراست.