به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «10 دقیقه» این هفته و به بهانه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به واکاوی نقش و تاثیر اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده در ایجاد تنش و بحران در جهان می‌پردازد. 

این مستند هفتگی به تهیه‌کنندگی مهدی عرب بر این حقیقت تاکید می‌کند که آمریکا رژیمی بحران‌زایی است و این ایجاد تنش و بحران در جهان است که بهانه ادامه حیات آن را فراهم می‌کند. 

به باور نویسنده مستند «10 دقیقه» موضوع سفر نانسی پلوسی به تایوان و زمینه‌سازی جنگی دیگر در منطقه شرق آسیا و تقابل‌جویی با چین نیز در همین راستا قابل‌ تامل است.

این مستند همچنین ضمن بررسی آخرین تحولات پس از سفر پلوسی به تایوان و برگزاری یک مانور گسترده نظامی توسط چین، به ارزیابی خطرات احتمالی این سفر از جمله وقوع درگیری نظامی در منطقه می‌پردازد.

 مستند «10 دقیقه» تاریخچه‌ای از اقدامات مداخله‌جویانه و بحران‌زای آمریکا در دهه‌های گذشته به ویژه در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.