به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مرضیه هاشمی این هفته در برنامه «پرونده‌های مخفی» ضمن بررسی اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فرانسه، دلایل پیدایش و فعالیت جنبش جلیقه زردها را در این کشور بررسی می‌کند.

هاشمی ارائه اطلاعاتی از آرایش سیاسی در فرانسه پس از روی کار آمدن دوباره امانوئل مکرون، علل فعالیت معترضان در قالب جنبش جلیقه زردها در این کشور از سال ۲۰۱۸ و حمایت مردمی از این جنبش را از زوایای مختلف مورد نقد و تحلیل قرار می‌دهد.

هاشمی به این بهانه گفت‌وگویی دارد با ماجوری کترز و محمود بورسی از موسسان جنبش جلیقه زردها که در حوزه ضد نژادپرستی و ضد اسلام‌هراسی فعالیت دارند.

هاشمی ضمن پرسش از کترز و بورسی درباره دلایل و اهداف فعالیت جنبش جلیقه زردها، علل زاویه دولت فرانسه و رسانه‌های رسمی این کشور را با این جنبش از این دو فعال مدنی جویا می‌شود.

چرایی برخورد خشن ‌و سرکوبگرانه پلیس فرانسه با جلیقه زردها از دیگر محورهای گفت‌وگوی مجری «پرونده‌های مخفی» با میهمانان برنامه است.

برنامه «پرونده های مخفی» به کارگردانی مهدی عرب سه‌شنبه ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران روی

 آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌‌رود و بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۴:۰۰، ۰۹:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ و بامداد جمعه ساعت ۲۴:۰۰ خواهد بود.

علاقه مندان  می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/150112 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.