به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «شبه قاره» به تهیه‌کنندگی حسین مهدیان این هفته به بحران اقتصادی در هند و محدودیت‌های عزاداری محرم در منطقه کشمیر می‌پردازد.

بخش اول برنامه بحران اقتصادی و کسری بودجه در کشور هند در پی جنگ اوکراین و افزایش قیمت نفت خام در دنیا را از زوایای مختلف تحلیل و بررسی می‌کند.

آکاش گوگلانی پژوهشگر سیاست عمومی از دهلی نو کارشناس بخش اول برنامه است و به بررسی بحران جهانی انرژی بر اقتصاد هند می‌پردازد.

مهدی بابا گل‌زاده مجری برنامه از گوگلانی درباره عوامل داخلی و خارجی تاثیرگذار بر اقتصاد هند پرس‌وجو می‌کند.

در بخش دوم «شبه قاره» نیز ضمن اشاره به سابقه عزاداری در ایام محرم در کشمیر، به چرایی رفتار دولت هند در سرکوب عزاداران حسینی پرداخته می‌شود.

سیدایثار مهدی محقق دینی در دانشگاه جنوب آسیا در دهلی نو به عنوان کارشناس در این بخش برنامه حضور دارد و درباره ریشه‌های عزاداری برای امام حسین علیه السلام در منطقه کشمیر سخن می‌گوید.

این محقق دینی همچنین درباره علل نقض آزادی مذهبی در کشمیر و برخورد قهرآمیز پلیس هند با دست‌های عزاداری توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز شنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.