به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران امروز» به بررسی عملکرد و مواضع طرف‌های درگیر در جریان مذاکرات احیای برجام می‌پردازد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یوسف عزیزی تحلیلگر مسائل سیاسی و امیرعلی ابوالفتح‌ کارشناس مسائل آمریکا میهمان برنامه هستند و مذاکرات احیای برجام و مواضع طرفین را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

کارشناسان برنامه ضمن تاکید بر اینکه تیم ایرانی جدید مذاکرات هسته‌ای تلاش کرده تا برجام را به اقتصاد کشور و معیشت مردم گره نزند، بر این موضوع تصریح می‌کنند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک ابزار سیاسی در دست کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بدل شده است.

این صاحب‌نظران همچنین تاکید می‌کنند که رئیس جمهور آمریکا یک دستاورد سیاسی نیاز دارد و احیای برجام می‌تواند بهترین دستاورد برای بایدن باشد.

عمویی، عزیزی و ابوالفتح همچنین این پرسش را مطرح می‌کنند که با توجه به سابقه سیاه آمریکا و دیگر طرف‌های مذاکره کننده غربی، چه تضمینی وجود دارد که این کشورها به مفاد احیای برجام پایبند بمانند؟

برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری بامداد چهارشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش این برنامه همانروز ساعت 05:00، 12:00 و 16:00، پنج‌شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه مندان  می توانند با مراجعه به لینک  https://www.presstv.ir/Section/15006 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.