به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «بازار» به مناسبت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان، صنعت مصالح ساختمانی و ظرفیت‌هایش را بررسی می‌کند.

مجری برنامه بر این نکته تاکید می‌کند که صنعت مصالح ساختمانی و ساخت و ساز همیشه برای اقتصاد ایران مهم بوده است. سامسون باغستانیان همچنین به این مهم می‌پردازد که با وجود آسیب‌های صنعت مصالح ساختمانی کشور در چند دهه گذشته به علت تحریم‌های سنگین و ناعادلانه، این صنعت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

بر اساس آمار ارائه شده در برنامه «بازار» صنعت ساختمانی ایران همچنان به کشورهای دیگر محصول صادر می‌کند و ایران در حال حاضر پتانسیل صادرات خدمات فنی و مهندسی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار را در سال دارد. 

باغستانیان به این موضوع هم اشاره می‌کند که بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در تولید مصالح ساختمانی خودکفا است و می‌تواند یکی از گزینه‌های عملی برای ایجاد درآمدهای خارجی و تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور باشد.

برنامه «بازار» روز جمعه ساعت 18:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ساعت 07:00 و 17:00 و یکشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می‌رود. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.