به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «اینسایت» به بررسی قیام عاشورا و تاثیر آن بر جنبش‌های آزادی‌خواهی در سراسر جهان از جمله انقلاب اسلامی ایران اختصاص دارد.

آیت‌الله محمود رجبی رییس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به عنوان کارشناس مهمان «اینسایت» است و درباره ردپای فرهنگ عاشورا از پیش از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و خصوصا در انقلاب مشروطه سخن خواهد گفت.

 همچنین آیت‌الله رجبی به شجاعت حضرت امام خمینی (ه) در مبارزه علیه نظام شاهنشاهی که از آن داستان‌های بسیاری روایت شده، اشاره دارد و درباره این که آیا می‌توان ارتباطی میان این روحیه امام با آموزه‌های عاشورا برقرار کرد توضیحاتی ارائه خواهد داد.

سام ترابی مجری برنامه در ادامه با اشاره به این موضوع که فرهنگ ظلم‌ستیزی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، درباره ارتباط میان ظلم‌ستیزی فرهنگ عاشورا و بیداری غرور ملت ایران علیه آمریکا از کارشناس برنامه پرسش می‌کند.

اهتمام امام راحل به فلسفه عاشورا و تأثیر این فلسفه بر پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر محورهای موضوعی مطرح در برنامه «اینسایت» است.

برنامه «اینسایت»شنبه ساعت۱۵:۰۰  به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار برنامه نیز یکشنبه ساعت ۰۸:۰۰، دوشنبه ساعت ۶:۰۰ ، سه شنبه ساعت ۲۰:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۷:۰۰, پنجشنبه ساعت ۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۰:۰۰ روی آنتن می‌رود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150109 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.